Підсумки роботи ЦК

 


Аналіз роботи циклової комісії загальноосвітньої підготовки ДПТНЗ «Свеський професійний аграрний ліцей» за 2022/2023 н.р.

У 2022/2023 н.р. методична робота ЦК загальноосвітньої підготовки здійснювалася відповідно до  Законів  України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно – технічну освіту», Національної доктрини розвитку освіти України, Концепції загальної середньої освіти, Державним стандартом освіти та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством  на досягненнях науки, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Методична комісія загальноосвітньої підготовки працювала над проблемою «Використання інноваційних педагогічних технологій як засіб підвищення якості освіти з предметів загальноосвітньої підготовки»

Мета роботи: вдосконалення рівня педагогічної майстерності викладачів ЦК у процесі навчання та виховання учнів.       

Завдання ЦК загальноосвітньої підготовки:

- цілеспрямована робота педагогів над втіленням в життя основної проблеми педагогічного  колективу ліцею;

- забезпечення оптимальних умов для різнобічного мовленнєвого розвитку кожного учня, урахування його індивідуальних особливостей, пізнавальних потреб, інтересів, прагнень, заохочення до самостійності у вивченні мови , самопізнання і саморозвитку;

- забезпечення засвоєння учнями орфографічних та граматичних норм української літературної мови;

- виховання в учнів любові до рідної мови через осягнення її краси, багатства, милозвучості;

- забезпечення оптимальних умов для різнобічного розвитку учнів у процесі засвоєння навчального матеріалу з предметів гуманітарного та природничо – математичного циклів;

- вдосконалення форм і методів навчання, застосовуючи інформаційні, комунікативні та інтерактивні методики, особистісно-зорієнтовані системи навчання;

- своєчасне виявлення і сприяння усуненню причин, які гальмують вдосконалення методичного рівня викладача;

- упровадження в навчально- виховний процес новітніх технологій;

- надання методичної допомоги педагогам, які її потребують;

- надання методичної допомоги молодим педагогам;

- продовження роботи над методикою проведення нетрадиційних уроків;

- організація проведення в ліцеї тижнів з предметів гуманітарного та природничо – математичного циклів, тижня правознавства;

- активізація позакласної роботи з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів;

- регулярний огляд новинок методичної літератури, періодичних видань.

        

 

 

Основні напрямки діяльності:

 - Організація науково-методичого супроводу навчально-виховного процесу з предметів загальноосвітньої підготовки.

 - Забезпечення викладачів дидактичними матеріалами, наочністю та ТЗН.

 - Сприяння пошуково-дослідницькій роботі на уроках природничо – математичного циклів.

 - Моніторинг якості знань учнів та педкадрів.

 - Організація та проведення позакласних заходів (вікторин, предметних  тижнів, круглих столів, екскурсій).

 - Контроль за дотриманням єдиного орфографічного режиму в навчальному закладі.

 - Підвищення в учнів мотивації до навчання.

 - Індивідуальна робота з обдарованими учнями та тими, хто потребує додаткової педагогічної корекції.

 - Підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання.

 - Підвищення рівня педагогічної майстерності членів циклової комісії (семінари, конференції, майстер-класи, відкриті уроки).

        Робота циклової комісії була спрямована на системне формування життєвої компетентності учнів, їхньої здатності успішно розв’язувати завдання в різних сферах життєдіяльності.

У ліцеї працює 6 викладачів загальноосвітніх  дисциплін. Кожний із викладачів працював за обраною темою, яка відповідала проблемі ЦК та ліцею.

Протягом року викладачі продовжували знайомитися з науковими аспектами цього питання: вивчали передовий педагогічний досвід, який міститься у новій методичній літературі та періодичних виданнях, вибирали ті методи та прийоми, які доцільно використовувати при проведенні сучасного уроку. Робота велася за планом, використовувались нетрадиційні форми проведення засідань.

Протягом року проведено 10 засідань. Проводились засідання у формі "круглого столу" "Працюємо творчо" та "Навчаючи - вчимося", "проблемного столу", методичного калейдоскопу, методичної оперативки,  на яких обговорювались презентації та доповіді, підготовлені членами ЦК.

Протягом року викладачі ділилися досвідом роботи з таких питань:

- Гончарова О.А. «Поговоримо про дистанційне навчання», «Самоосвіта як підвищення компетентності педагога», «Сучасний педагог: тьютор, модератор, навігатор, фасилітатор  чи  просто викладач?».

- Ковальова С.В. «Сучасні методи та технології навчання біології», «Формування основних груп компетентностей через розвиток критичного мислення здобувачів освіти».

- Тарасенко О.А. «Використання інтерактивного контенту на уроках історії», «Професійна рефлексія як засіб підвищення фахової майстерності педагога та саморозвитку».

- Приходько О.І. «Інноваційні технології як засіб індивідуалізації навчальної діяльності учнів з фізики»,  «Методичний кейс учителя англійської мови нового покоління», «Шляхи формування та удосконалення професійної компетентності викладача».

- Лебедева Є.С. «Інноваційні технології на уроках математики»,  «Сучасні інструменти педагога - дієвий спосіб мотивувати учнів до навчання  та підвищити його результативність».

- Білецька О.П. «Інтернет  - технології – частина загальної інформаційної культури здобувачів освіти».

Великий інтерес в учнів викликають позакласні заходи.

У 2022/2023 н.р. були проведені тижні з предметів суспільно-гуманітарної та природничо – математичної підготовки. 

Викладачі провели в рамках предметних тижнів різноманітні заходи.        

Кожен із викладачів провів заплановані відкриті уроки, які розкривали методичну проблему та показали рівень викладацької діяльності та майстерності.

Позаурочна робота, факультативні заняття, консультації у цьому навчальному році принесли свої результати. Учні (Стужук Олександр та Цибульова Яна) були учасниками ІІ етапу Всеукраїнського  конкурсу учнівської творчості  у номінації "Література" з роботою «Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ!»,  присвячена молодим людям, жителям Свеської громади, які стали на захист країни від російської орди.    

Здобувачі освіти  брали участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», де показали добрі результати.  

Члени методичної комісії постійно працюють над поповненням своїх методичних скарбничок, створюючи методичні напрацювання.

Викладачі постійно займаються самоосвітою: опрацьовують фахові видання,  є активними учасниками вебінарів, де діляться практичним досвідом роботи; є учасниками вебінарів на сайтах «На урок» та «Всеосвіта».

Молодий викладач Лебедева Євгенія Сергіївна бере активну учать у роботі «Школи молодого викладача».

Викладачі загальноосвітньої підготовки тісно співпрацюють із НМЦ ПТО у Сумській області, постійно підвищуючи свій методичний рівень та вдосконалюючи педагогічну майстерність.

Викладачі працювали на дистанційній формі навчання, уроки проводилися у синхронному та асинхронному режимах, використовуючи для цього різні форми роботи: забезпечували навчальними матеріалами свої блоги, сайти, користувалися методичними напрацюваннями на сайті You Tube, співпрацювали з учнями через навчальну платформу Teams; використовували різноманітні онлайн-сервіси.

          Також у 2022/2023н.р. усі викладачі циклової комісії пройшли навчання за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти» і отримали сертифікати.

Аналіз роботи членів методичної комісії загальноосвітньої підготовки показав, що науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів суспільно – гуманітарного та природничо – математичного циклів підвищився; посилилась увага до пошуку новітніх технологій, ефективності форм  і методів навчання.

Але разом з тим залишаються невирішені проблеми:
    - недостатній рівень навчальних досягнень учнів;

- недостатня робота з обдарованими учнями та її результативність;

- немає значних змін у забезпеченні навчально-виховного процесу необхідними наочними посібниками, дидактичними матеріалами;

- недостатня увага приділяється учням з низьким рівнем знань.

Аналіз роботи методичної комісії викладачів загальноосвітньої підготовки дає підставу для висновків, що поставлені завдання, які випливають із науково-методичної проблеми методичної комісії, в основному виконані.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Проєктна діяльність

  Освіта XXI століття – це освіта відкритого інформаційного простору.          Тому знання в сучасному світі стають все більш доступними для...